Pigułki kolagenowe – ryzyko i korzyści

Możesz brać tabletki kolagen Colway we, aby wzmocnić swoje kości, stawy i włosy oraz uzyskać świecącą skórę. Mają one również wiele korzyści, w tym lepsze trawienie i mniej problemów jelitowych. Kolagen jest białkiem występującym w ludzkim ciele, które jest ważne dla zdrowej skóry, kości i stawów. Istnieją jednak pewne zagrożenia związane z przyjmowaniem suplementów kolagenowych. W tym artykule omówiono ryzyko i korzyści płynące z przyjmowania suplementów kolagenowych oraz to, czego należy szukać w suplemencie kolagenowym.

Składniki suplementów kolagenowych

Kolagen jest białkiem występującym w organizmie. Pozyskuje się go z tkanek zwierzęcych i jest niezbędnym elementem zdrowej skóry. Na szczęście suplementy kolagenowe są dostępne w wielu formach i mogą poprawić wygląd osoby. Niektóre suplementy kolagenowe są wykonane z części zwierzęcych, podczas gdy inne zawierają kolagen syntetyczny. Przeczytaj dokładnie etykiety, aby dowiedzieć się, co dostajesz.

Kolagen nie jest wchłaniany w całej formie przez organizm i musi być rozłożony na aminokwasy, aby organizm mógł go wykorzystać. Oprócz kolagenu, inne składniki odżywcze są potrzebne dla organizmu do produkcji kolagenu. Niektóre z tych składników odżywczych obejmują witaminę C, cynk i miedź. Cleveland Clinic zaleca spożywanie zróżnicowanej diety, która zawiera dużo owoców i warzyw. Na przykład, należy włączyć do swojej diety pomarańcze, truskawki, paprykę i brukselkę. Dodatkowo, należy jeść dużo zieleni liściastej i orzechów. Te pokarmy są wysokie w fitoskładniki, które pomagają organizmowi wytwarzać kolagen.

Niewiele jest dowodów naukowych na temat skuteczności suplementów kolagenowych. Chociaż istnieją pewne badania, które sugerują, że mogą one poprawić elastyczność skóry, nie ma badań klinicznych monitorowanych przez FDA, które wspierałyby ich skuteczność. Suplementy kolagenowe są jednak szeroko stosowane w środowisku zdrowia i dobrego samopoczucia. Podczas gdy skuteczność tych produktów jest nadal w powietrzu, konsumenci powinni wiedzieć, że powinny one być podejmowane ostrożnie. Istnieje ryzyko wystąpienia skutków ubocznych, dlatego suplementy kolagenowe powinny być unikane w przypadkach, gdy przyjmujesz jakiekolwiek leki.

Suplementy kolagenowe są zwykle dostępne w formie proszku. Można je dodawać do smoothie, kawy lub wody. Najlepszym sposobem, aby wziąć je jest przestrzeganie wskazówek podanych na butelce. W przeciwieństwie do kremów miejscowych, tabletki kolagenowe nie przenikają do skóry właściwej. Są one wchłaniane przez jelita i dostają się do krwiobiegu. Suplementy kolagenowe mogą zwiększyć naturalną produkcję kolagenu przez organizm. Ponadto, mogą one wzmocnić skórę właściwą. Jednak przed rozpoczęciem nowego reżimu suplementów, porozmawiaj z dostawcą opieki zdrowotnej.

Choć pigułki kolagenowe mają wiele korzyści, niektórzy ludzie są na nie uczuleni. Jeśli jesteś uczulony na ryby, powinieneś szukać tabletek kolagenowych na bazie wołowiny. Jednakże, jeśli nie jesteś pewien co do bezpieczeństwa kolagenu, porozmawiaj z lekarzem. Ponadto, tabletki kolagenowe mogą powodować wzdęcia, co jest normalne i wynika z dostosowania się organizmu do nowego źródła białka. Aby zapobiec wzdęciom, najlepiej zacząć od małej dawki kolagenu i powoli ją zwiększać. Jeśli wystąpią poważne objawy wzdęcia, należy natychmiast przerwać przyjmowanie kolagenu.

Poza promowaniem zdrowia skóry, suplementy kolagenowe mogą również pomóc w zdrowiu stawów. Chociaż badania na ludziach dotyczące suplementów kolagenowych nie są rozstrzygające, niektóre randomizowane badania kontrolowane wykazały, że te suplementy mogą zwiększyć elastyczność skóry i zmniejszyć ból stawów. Kolagen znajduje się w około 60% chrząstki w naszych stawach. Chrząstka otacza nasze kości i amortyzuje ruchy o dużej sile uderzenia.

Komplikacje związane z przyjmowaniem suplementu kolagenowego

Suplementy kolagenowe zyskują na popularności, a coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z ich zalet. Istnieją jednak obawy, że suplementy kolagenowe mogą być szkodliwe, jeśli są przyjmowane w nadmiarze. Podczas gdy kolagen jest niezbędny dla organizmu, nie każdy musi brać suplement kolagenowy. Poniżej znajdują się wskazówki, które mogą pomóc w bezpiecznym przyjmowaniu tego suplementu diety.

Po pierwsze, upewnij się, że rozumiesz, co kolagen robi dla twojego ciała. Jeśli weźmiesz go zbyt dużo, możesz doświadczyć hiperkalcemii, która jest poważnym stanem charakteryzującym się wysokim poziomem wapnia. Stan ten może powodować objawy takie jak nudności, wymioty i zaparcia. Może również wpływać na samopoczucie.

Gdy zaczniesz przyjmować suplement kolagenowy, powinieneś przestrzegać stopniowego zwiększania dawki. Ponadto ważne jest, aby sprawdzić etykietę pod kątem ewentualnych alergenów. Jeśli jesteś uczulony na orzeszki ziemne, lub jakiekolwiek inne orzechy lub skorupiaki, nie powinieneś przyjmować suplementów kolagenowych.

Białko kolagenowe może powodować skutki uboczne, w tym reakcje alergiczne i wrażliwość na inne składniki. Może również wpływać na poziom serotoniny w organizmie. Jeśli masz skłonność do alergii, spróbuj ograniczyć jego spożycie i pić dużo wody, aby uniknąć problemów. Jeśli przyjmujesz suplementy kolagenowe regularnie, możesz również chcieć skonsultować się z lekarzem na temat dawkowania suplementu kolagenowego, który działa dobrze dla Ciebie.

Gdy przyjmujesz suplement kolagenowy, upewnij się, że pijesz odpowiednie ilości wody i błonnika. Niektóre suplementy kolagenowe mogą powodować zaparcia. Upewnij się, że skonsultować się z lekarzem i dietetykiem przed rozpoczęciem reżimu suplementów kolagenowych. Oprócz zaparcia, należy unikać stosowania suplementów kolagenowych, jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na receptę.

Suplementy kolagenowe są również znane z wspierania układu sercowo-naczyniowego. Jedno z badań wykazało, że przyjmowanie 16 gramów tripeptydu kolagenowego dziennie przez sześć miesięcy zmniejszyło sztywność tętnic i obniżyło poziom złego cholesterolu. Podczas gdy suplementy kolagenowe mogą być korzystne dla serca, potrzeba więcej badań, aby udowodnić ich korzyści.

Istnieje wiele różnych rodzajów suplementów kolagenowych. Najlepszy typ dla Ciebie będzie zależał od tego, co próbujesz osiągnąć. Na przykład, kolagen typu 1 wspiera zdrową skórę, podczas gdy typ 2 znajduje się w chrząstce i promuje zdrowie stawów. Kolagen typu 3 poprawia elastyczność skóry. Kolagen typu 5 okazał się pomocny dla kobiet w ciąży.

Niewiele jest znanych skutków ubocznych przyjmowania suplementu kolagenowego. Jednakże, jeśli masz jakiekolwiek skutki uboczne lub są uczulone na składniki kolagenu, należy skonsultować się z pracownikiem medycznym przed rozpoczęciem regimen. W ten sposób można określić, czy bierzesz zbyt dużo kolagenu lub przyjmujesz produkt, który nie jest dla Ciebie odpowiedni.

Koszt suplementu kolagenowego

Suplementy kolagenowe różnią się ceną, w zależności od rodzaju użytego kolagenu, dodatkowych składników i opcji smakowych. Większość z nich mieści się w przedziale 0,50$ do 1,00$ za porcję. Ważne jest, aby rozważyć swój budżet przed dokonaniem zakupu. Jeśli jesteś na napięty budżet, może chcesz kupić wyższej jakości suplement, który pochodzi z wyższym price tag.

Istnieją dwie główne marki suplementów kolagenowych dostępnych na rynku. Jedną z nich jest Orgain. Ta marka posiada certyfikat NSF dla sportu, a także jest bezglutenowa i wolna od GMO. Podczas gdy ten proszek kolagenowy jest droższy niż inne opcje, jest to wysokiej jakości, przyjazna dla budżetu alternatywa.

Suplementy kolagenowe mogą być przyjmowane samodzielnie lub mieszane w napojach lub posypywane na żywność. Wspierają elastyczność skóry, nawilżenie i silniejsze paznokcie. Suplement kolagenowy Care/of jest przeznaczony do mieszania z ulubionym napojem. Zawiera kolagen bydlęcy pochodzący od krów karmionych trawą, organiczną cytrynę i wanilię oraz nie zawiera sztucznych słodzików.

W porównaniu z kolagenem w proszku, suplementy doustne są bardziej skuteczne, ponieważ składniki odżywcze docierają do głębszych warstw skóry i poprawiają fizjologię. Jednak badania nad skutecznością suplementów kolagenowych są niejednoznaczne. Jest to częściowo spowodowane tym, że wiele badań otrzymało finansowanie od tych samych branż, które produkują suplementy. Powoduje to konflikt interesów, utrudniając ocenę ich skuteczności. Ponadto, suplementy kolagenowe wypadają poza zakres medycyny opartej na dowodach, co oznacza, że FDA nie reguluje tych produktów.

Koszt suplementów kolagenowych jest bardzo zróżnicowany. Jednak kolagen jest stosunkowo niedrogi w porównaniu do wielu suplementów zdrowotnych. Nawet jeśli suplementy kolagenowe są stosunkowo tanie, nadal dodają się. Jedną z najlepszych opcji budżetowych jest Collagen Peptides firmy Orgain. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie składników produktu przed jego zakupem. Jeśli produkt jest wykonany z kolagenu wołowego, może zawierać składniki, które są niezgodne z weganami lub pescatarians.

Suplementy kolagenowe są dobrą opcją, jeśli jesteś zainteresowany utrzymaniem zdrowego ciała i zapobieganiem starzeniu się. Kolagen występuje naturalnie w mięsie zwierząt, a także w niektórych pokarmach roślinnych. Z wiekiem nasz organizm produkuje mniej kolagenu i potrzebuje uzupełnienia jego składników odżywczych. Suplementy kolagenu mogą pomóc w poprawie elastyczności skóry i mobilności stawów. Mogą nawet pomóc w zapobieganiu bólom stawów.

Suplementy kolagenowe są zazwyczaj w formie proszku, który wymaga mieszania z napojem. Jednak niektóre marki rozwijają się w płynne suplementy kolagenowe, aby uczynić je bardziej wygodnymi. Te płynne formy nie mają niebezpieczeństwa kneblowania i zadławienia związanego z kapsułkami. Jeśli szukasz najbardziej wygodnego rozwiązania dla swoich potrzeb, spróbuj Vital Proteins Collagen Shot.

Suplementy kolagenowe stały się bardziej popularne w ostatnich latach, a oni zaczynają robić drogę do żywności. Możesz teraz kupić kolagenowe aromatyzowane śmietanki do kawy lub herbaty, lub dodać je do smoothies. Rynek suplementów kolagenowych na świecie jest wart 1,8 mld USD w 2019 r. A według szacunków, do 2027 roku osiągnie 3 miliardy dolarów, rosnąc w tempie 6,9
nnual rate.

,.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *