Jaki kolagen powinienem wziąć?

Być może zadałeś sobie pytanie, jaki kolagen powinienem brać? To naturalne białko, którego organizm potrzebuje dla zdrowia skóry. Chociaż dla większości ludzi spożywanie kolagenu w małych dawkach jest ogólnie bezpieczne, przyjmowanie dużych ilości może prowadzić do niepożądanych skutków ubocznych. Chociaż nie ma standardowej górnej dawki, ostatnie badania sugerują, że wyższe dawki kolagenu nie są szkodliwe. Istnieje pewne ryzyko dyskomfortu żołądkowo-jelitowego podczas spożywania dużych ilości kolagenu.

Najpierw poszukaj wysokiej jakości źródła kolagenu. Chociaż żelatyna i kolagen karmiony trawą są tanie, nie dostarczają one organizmowi takiej samej ilości kolagenu. Najlepsze jest źródło zwierząt hodowanych na pastwiskach. Poszukaj także kolagenu, który został przetestowany pod kątem czystości przez strony trzecie. Naked Nutrition Collagen jest hodowany na pastwiskach, karmiony trawą i testowany przez strony trzecie. Jest również łatwy do znalezienia i wysoce przyswajalny.

Inną opcją jest wzięcie bulionu kostnego. Bulion kostny zawiera aminokwasy i może wspomagać produkcję kolagenu. Jednak niewiele jest dowodów na to, czy bulion kostny pomaga poprawić zdrowie skóry. Aby skorzystać z zawartości kolagenu, należy codziennie spożywać od jednej do trzech filiżanek organicznego bulionu kostnego. Bulion z kości powinien być również pozyskiwany ze źródeł karmionych trawą, hodowanych na pastwiskach lub z dzikich zwierząt. W ten sposób otrzymasz najwyższej jakości suplement kolagenowy.

To, czy weźmiesz suplement kolagenowy rano, czy po południu, zależy wyłącznie od Ciebie. Niektórzy twierdzą, że ten poranek jest najlepszą porą na przyjmowanie kolagenu. Jednak większość trawienia białka zachodzi w jelicie cienkim. Jeśli weźmiesz suplement rano, zostanie on wchłonięty do krwiobiegu. Przyjmowanie go później w ciągu dnia może prowadzić do skutków ubocznych. Jeśli zażyjesz go w nocy, powinieneś unikać dużego posiłku.

Możliwe jest przyjmowanie suplementów kolagenowych w postaci proszku lub jako suplement. Przyjmowanie suplementów kolagenowych przyniesie korzyści skórze i stawom, ale należy uważać, aby nie przesadzić. Ponieważ suplementy kolagenowe nie są ściśle regulowane przez FDA, zawsze należy wybierać te, które mają weryfikację składników przez stronę trzecią. Pamiętaj, że same suplementy kolagenowe nie cofną skutków złej diety, palenia tytoniu czy przebywania na słońcu. Aby uzyskać maksymalne korzyści, należy również prowadzić zdrowy tryb życia.

Suplementy kolagenowe występują w różnych formach, a ilość, którą przyjmujesz każdego dnia, będzie zależeć od konkretnych potrzeb Twojego organizmu. Suplement w proszku będzie zawierał około 2,5 grama kolagenu dziennie, a pigułka będzie miała mniej więcej taką samą ilość. W celu spełnienia codziennych wymagań powinieneś dążyć do spożycia od 2,5 do 15 gramów kolagenu dziennie. Na rynku dostępne są smakowe suplementy kolagenowe, ale upewnij się, że sprawdziłeś etykietę.

Należy mieć świadomość, że korzyści płynące ze stosowania suplementów kolagenowych mogą potrwać kilka miesięcy lub lat, zanim zostaną zauważone. Zależy to od Twojego obecnego poziomu kolagenu, ilości przyjmowanego kolagenu i konkretnego celu, który chcesz osiągnąć. Poszukaj produktów, które zawierają oba rodzaje kolagenu. Możesz znaleźć odpowiedni suplement, wyszukując frazy takie jak „kolagen morski” lub „kolagen wołowy”.

Przyjmowanie suplementów kolagenowych może pomóc zwalczyć efekty starzenia się skóry. Oprócz zapobiegania zmarszczkom suplementy kolagenowe mogą pomóc poprawić nawilżenie, elastyczność i gęstość skóry. Ale tak jak w przypadku każdego suplementu, przed przyjęciem jakiegokolwiek suplementu należy skonsultować się z lekarzem. Oprócz zalecanej dawki, należy również przyjmować suplementy kolagenowe na pół godziny przed treningiem. Zalecenie to jest poparte badaniami naukowymi.

Jeśli chodzi o przyjmowanie suplementów kolagenowych, peptydy są zwykle uważane za najlepszy rodzaj do spożycia. Drugi typ składa się z aminokwasów. Są doskonałym źródłem białka i są uważane za najwygodniejszy sposób na dostarczenie kolagenu do organizmu. Nie ma nic złego w przyjmowaniu tych suplementów, jeśli są one przyjmowane regularnie. Czego więc szukać w suplemencie kolagenowym? Przyjrzyjmy się różnym typom.

Jeśli chodzi o rodzaj kolagenu, który należy przyjmować, istnieją dwa rodzaje – bydlęcy i morski. Kolagen wołowy zawiera więcej kolagenu typu II niż kolagen morski. Ponadto z żelatyny robi się galaretki i budynie. Ten rodzaj kolagenu może również pomóc w zmniejszeniu bólu stawów. Bez względu na sposób przyjmowania 15 gramów kolagenu dziennie może pomóc w budowaniu większej masy mięśniowej i poprawie ogólnej kompozycji ciała.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *