Jak często przyjmować kolagen, aby poprawić swoje zdrowie

Jak często przyjmować kolagen Colway /A> zależy od kilku czynników, takich jak Twój wiek i ilość kolagenu, którego potrzebujesz, aby uzupełnić swoją dietę. Istnieją również efekty uboczne, których możesz doświadczyć, jeśli weźmiesz zbyt dużo. Jednak dobrą wiadomością jest to, że możesz poprawić swoje zdrowie, przyjmując codzienną dawkę kolagenu.

Hydrolizowany kolagen

Hydrolizowany kolagen jest stosowany w przemyśle kosmetycznym, spożywczym, skórzanym i farmaceutycznym. Został powiązany z wieloma ogólnymi korzyściami zdrowotnymi, w tym poprawą zdrowia kości i stawów, zwiększeniem wzrostu mięśni i obniżeniem stanu zapalnego.

Istnieje kilka rodzajów hydrolizowanego kolagenu. Najlepszym rodzajem do wyboru jest kolagen pochodzący z peptydów. Ten rodzaj kolagenu jest łatwiejszy do wchłonięcia i ma niższą masę cząsteczkową.

W przeciwieństwie do niektórych innych rodzajów suplementów białkowych, kolagen pochodzący z peptydów jest łatwy do strawienia. Często ludzie, którzy biorą kolagen pochodzący z peptydów, zauważą szybsze wyniki.

Jak się starzejemy, nasze ciała produkują mniej kolagenu. Kolagen to białko znajdujące się w naszych kościach, skórze, ścięgnach i stawach. Jeśli nie mamy wystarczającej ilości kolagenu, nasze ciało zacznie się osłabiać, prowadząc do problemów z naszymi stawami.

Przyjmowanie kolagenu może pomóc zwiększyć zdrowie kości i stawów, ale ważne jest, aby znać różnicę między kolagenem pochodzącym z peptydów i w pełni hydrolizowanym kolagenem. W zależności od konkretnych potrzeb, możesz być w stanie osiągnąć podobne wyniki z innym suplementem.

Należy unikać przyjmowania kolagenu, jeśli jesteś w ciąży, karmisz piersią lub jesteś uczulony na wołowinę. Ponadto, jeśli masz historię problemów jelitowych lub są pod jakimkolwiek lekami na receptę, należy sprawdzić z lekarzem przed rozpoczęciem regimen kolagen.

Dobre pokarmy bogate w kolagen obejmują ryby, kurczaka i jajka. Są one również znane jako bogate w aminokwasy. Te aminokwasy są niezbędne do wytwarzania przez organizm hormonów i neuroprzekaźników.

Dla sportowców, zdobywanie i utrzymywanie mięśni jest ważne. Posiadanie dodatkowych aminokwasów w kolagenie pomaga budować chude mięśnie.

Zwiększenie spożycia kolagenu może mieć korzyści dla skóry, stawów i włosów. Możesz znaleźć zarówno kolagen pochodzący z peptydów, jak i w pełni hydrolizowany w różnych suplementach. Jednak ilość kolagenu, którą powinieneś przyjmować codziennie, zależy od rodzaju kolagenu, Twojej płci i stylu życia.

Jedno badanie przyjrzało się efektom 24-tygodniowego programu suplementacji kolagenem u aktywnych fizycznie sportowców. Uczestnicy zgłosili zmniejszenie wrażliwości na ból i skrócenie czasu regeneracji po ćwiczeniach. Kilka badań sugeruje również, że przyjmowanie suplementu kolagenowego może pomóc w zapobieganiu chorobie zwyrodnieniowej stawów.

Kolagen niezdenaturowany

Ostatnie badanie sugeruje, że niezdenaturowany CII (wymawiane uh-CLIN-ee) ma więcej korzyści zdrowotnych niż jego zdenaturowany kuzyn. Wykazano, że jest dobrym sposobem na zmniejszenie bólu i poprawę funkcji stawów u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawów. Jednak był on również związany z pewnymi negatywnymi skutkami ubocznymi.

Uc-II (wymawiane uh-CLIN-ee) jest suplementem diety, który zawiera niezdenaturowany kolagen typu II w zastrzeżonej kombinacji, która wyzwala odpowiedź immunologiczną organizmu. Podczas gdy UC-II nie jest dokładnie nowy, jego skuteczność została dobrze udokumentowana w licznych dobrze kontrolowanych badaniach klinicznych.

Jeśli rozważasz suplement kolagenowy, upewnij się, że wybierasz właściwy. Hydrolizowany kolagen jest najbardziej popularną formą, ale istnieją inne alternatywy. Ponadto, najlepszy typ dla Ciebie zależy od potrzeb Twojego organizmu. Należy porozmawiać z lekarzem przed podjęciem decyzji.

Istnieje wiele korzyści z undenatured collagen, ale najseksowniejsze może być zdolność do zmniejszenia stanu zapalnego w stawach. Dzieje się tak dzięki włączeniu cząsteczki zwanej hydroksyproliną, głównego metabolitu szczawianu. Ponadto wykazano, że peptyd ten poprawia funkcjonowanie stawów u pacjentów z OA.

Najskuteczniejszym sposobem przyjmowania niezdenaturowanego kolagenu jest przyjmowanie go na pusty żołądek przed śniadaniem. Posiadanie zdrowej diety również pomoże Ci osiągnąć najlepsze wyniki. Na przykład, orzechy i fasola są znane z tego, że zawierają ważne aminokwasy, które są wymagane do produkcji kolagenu.

Kolagen występuje w formie proszku i kapsułek. Oba pochodzą ze źródeł zwierzęcych, ale wersje hydrolizowane są zwykle najbardziej zalecane. Niezależnie od typu, ilość powinna być na tyle mała, aby uznać ją za bezpieczną, choć w większych dawkach może powodować dyskomfort żołądkowo-jelitowy.

Nie ma jednego właściwego sposobu przyjmowania niezdenaturowanego CII, ale dowody sugerują, że optymalna dawka to 10 g dziennie. Wyższe dawki tego zgrabnego suplementu mogą zwiększyć ryzyko powstania kamieni nerkowych opartych na szczawianach, więc najlepiej sprawdzić z lekarzem przed użyciem.

Nie jest tajemnicą, że ból stawów i zapalenie stawów to bolączka. UC-II jest obiecującym kandydatem do złagodzenia bólu stawów, ale potrzebne są dodatkowe badania, aby określić, czy rzeczywiście może poprawić sposób, w jaki się czujesz.

Zwiększona masa mięśniowa i zdrowie paznokci

Jest mnóstwo suplementów do wyboru, ale najseksowniejszym z nich może być kolagen. Ten eliksir jest trochę za ciężki, ale zostaniesz nagrodzony dobrym produktem. Więc jaki jest najlepszy sposób, aby przejść o tym? Aby go zdobyć, będziesz musiał ustalić najlepszą dla siebie dietę i plan ćwiczeń. Na szczęście istnieje mała armia dedykowanych guru, którzy poprowadzą cię przez labirynt. Oni nawet pokażą ci ochy i achy na temat tego, co niemiłe. Dla reszty z nas, jeśli masz szczęście może rzeczywiście być w stanie to zrobić. To jest ten dobry czas, a najlepsze jest to, że będziesz go miał przez wiele lat. Będziesz również oszczędzony snobs.

Skutki uboczne przyjmowania zbyt dużo

Jeśli wziąłeś suplementy kolagenowe przed, wiesz, że mogą one pomóc poprawić zdrowie skóry. Jednak mogą one również powodować skutki uboczne. Niektóre osoby mogą doświadczyć zgagi, wzdęć, zaparć lub biegunki po zażyciu suplementu. Chociaż te objawy nie są powszechne, mogą być niewygodne. Biorąc odpowiednią ilość kolagenu może zapobiec tym skutkom ubocznym.

Jeśli rozważasz przyjęcie suplementu kolagenu, porozmawiaj z pracownikiem służby zdrowia, aby upewnić się, że bierzesz odpowiednią dawkę. Kolagen może podnieść poziom wapnia, co może być złe dla Twoich kości. Kiedy zbyt dużo wapnia jest w organizmie, może to prowadzić do problemów takich jak ból kości, zaparcia lub hiperkalcemia.

Jeśli jesteś uczulony na ryby, możesz doświadczyć reakcji alergicznej na suplement kolagenowy na bazie morskiej. Ponadto niektórzy uważają, że jego smak jest nieprzyjemny. Powinieneś sprawdzić listę składników produktu, aby upewnić się, że nie ma żadnych składników, na które jesteś uczulony.

Wielu dietetyków zaleca stosowanie suplementów kolagenowych pochodzących ze źródeł z wolnego wybiegu i klatek. Te suplementy są ogólnie bezpieczne.

Suplementy kolagenowe nie są przeznaczone do diagnozowania stanu zdrowia, ale mogą być stosowane w leczeniu różnych warunków. Kolagen może zwiększyć poziom cholesterolu HDL, poprawić zdrowie stawów, zwiększyć włosy i zapewnić inne korzyści.

FDA nie oceniła ani nie uregulowała suplementów kolagenowych. Więc należy sprawdzić z licencjonowanym dostawcą opieki zdrowotnej przed podjęciem ich. Mogą mieć pytania dotyczące źródła kolagenu, dodatków w suplemencie lub skuteczności produktu.

Dla tych, którzy są uczuleni na białko w kolagenie, przedawkowanie suplementu może spowodować objawy takie jak swędzenie, obrzęk, nudności i wymioty. Ci, którzy są weganami lub wegetarianami, chociaż, prawdopodobnie znajdą peptydy do przyjęcia.

Inne suplementy kolagenowe zawierają nieznane lub niesprawdzone składniki. Dodanie więcej niż zalecana dzienna dawka może prowadzić do problemów trawiennych, takich jak zaparcia i zgaga. Podobnie jak w przypadku każdego suplementu, porozmawiaj z lekarzem przed rozpoczęciem przyjmowania jakichkolwiek nowych leków.

Kolagen może być skutecznym sposobem zwalczania starzenia się. Poza jego właściwościami wzmacniającymi skórę, może pomóc wspierać zdrowie układu pokarmowego i stawów. Ale jeśli doświadczysz negatywnej reakcji, przestań brać kolagen.

.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *