Ile tabletek kolagenowych dziennie należy brać?

Suplementy kolagenowe występują w różnych formach. Dobrym wyborem będą te, które zawierają hydrolizowany kolagen. Większość ludzi może uzyskać podobne wyniki. Niektórzy zgłaszali zmniejszenie bólu stawów lub bólu artretycznego. Inni zgłaszają poprawę kolorytu skóry i wzmocnienie włosów. Niektórzy twierdzą nawet, że są w stanie wyzdrowieć po urazach fizycznych. Niezależnie od rodzaju suplementu, korzyści z kolagenu mogą być znaczące i warte spróbowania.

Dawkowanie kolagenu uzależnione jest od rodzaju suplementu, celu jego przyjmowania oraz masy i rozmiarów ciała. Powinieneś przyjmować około 15 gramów dziennie, jeśli chcesz schudnąć, ale do 60 gramów, jeśli chcesz zbudować więcej mięśni. Powinieneś również spojrzeć na etykietę suplementu, aby określić, ile powinieneś brać. Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć masę mięśniową, powinieneś przyjmować około 20-25 gramów kolagenu dziennie.

Zalecana dzienna dawka kolagenu wynosi od 12 do 15 gramów, ale nie ma jednej najlepszej ilości. Należy pamiętać, że organizm jest przystosowany do przetwarzania określonej ilości kolagenu na porcję. Najwyższa ilość, jaką twoje ciało może wchłonąć, to około 10 gramów, więc warto wziąć to pod uwagę. Dzienna dawka od 12 do 15 gramów jest ogólnie bezpieczna dla większości ludzi. Jeśli jednak cierpisz na słabe stawy lub kości, powinieneś zażyć więcej niż zalecana ilość.

Oprócz zalecanej ilości kolagenu powinieneś również rozważyć, co chcesz osiągnąć. Na przykład możesz szukać promiennej cery, ale lepiej będzie z 15-gramową miarką, jeśli chcesz zbudować mięśnie. Jeśli próbujesz walczyć z cellulitem, możesz użyć 11-gramowej miarki. Możesz też spróbować wziąć 15-gramową miarkę do budowania mięśni. Niezależnie od celu, nie ma sztywnych i szybkich zasad. Tylko pamiętaj, aby przyjmować suplement w dogodnym dla Ciebie czasie.

Chociaż kolagen nie jest ryzykownym suplementem, może mieć kilka skutków ubocznych, jeśli spożyjesz go zbyt dużo w dużych dawkach. Jeśli nie jesteś świadomy swojego zapotrzebowania na białko, skonsultuj się z lekarzem. Twój lekarz powinien zalecić dawkowanie w oparciu o twoje potrzeby i pożądane rezultaty. Jeśli bierzesz proszek, najlepiej przyjmować dwie miarki dziennie. Oprócz tych skutków ubocznych należy również zażywać witaminę z witaminą D. Oprócz zagrożeń związanych z wysoką dawką kolagenu należy unikać osób z jakąkolwiek inną chorobą lub stanem zdrowia.

Nie ma oficjalnej zalecanej ilości kolagenu, którą należy przyjmować. Ilość potrzebnego kolagenu zależy od rodzaju przyjmowanego suplementu. Jeśli szukasz suplementu przeciwstarzeniowego, możesz podać wielkość porcji. Oprócz spożywania jedzenia, możesz również dodawać go do koktajli lub gorących napojów. Kiedy wybierasz, ile tabletek kolagenowych wziąć, koniecznie skonsultuj się z lekarzem.

W zależności od powodów, dla których przyjmujesz suplementy kolagenowe, najlepiej skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem nowego schematu. Specjalista może doradzić, jaką ilość kolagenu należy przyjmować każdego dnia. Jeśli masz zapalenie stawów, może być konieczne przyjęcie większej dawki niż zalecana. Jeśli bierzesz suplement kolagenowy na zapalenie stawów, powinieneś go przyjmować co najmniej dwa razy dziennie. Jeśli masz chorobę zwyrodnieniową stawów, powinieneś przyjmować go codziennie.

Chociaż suplementy kolagenowe nie są uważane za niezbędny element zdrowej diety, należy je regularnie przyjmować. Pomaga zapobiegać starzeniu się skóry i poprawiać jej wygląd. Oprócz korzyści płynących z suplementu możesz również oczekiwać, że pomoże ci lepiej spać w nocy. Ilość przyjmowanego kolagenu zależy od rodzaju przyjmowanego suplementu. Ale powinieneś również mieć świadomość, że przyjmowanie więcej niż jednej tabletki kolagenu dziennie może nie być skuteczne dla twojego zdrowia.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *