Czy kolagen powoduje przyrost masy ciała?

Czy kolagen powoduje tycie? Wiele osób zastanawia się nad tym pytaniem, gdy słyszą o produktach przeciwstarzeniowych zawierających białko kolagenowe. kolagen jest w rzeczywistości białkiem obecnym w tkance łącznej i komórkach skóry, podobnie jak elastyna. Więc co to ma wspólnego z nadmiernym przybieraniem na wadze?

Być może dlatego, że kolagen sprzyja większej retencji płynów niż białko, co w rzeczywistości sprawi, że będziesz wyglądać na cięższego niż w rzeczywistości. Ponadto, gdy jesteśmy młodsi, nasze ciała wytwarzają duże ilości niektórych aminokwasów, które działają jako przekaźniki chemiczne. Służą one do wysyłania do mózgu sygnałów dotyczących głodu, co oznacza, że jeśli zjesz więcej zdrowej żywności, nie będziesz odczuwać głodu i naturalnie spalisz więcej kalorii.

Oprócz pomagania w poczuciu sytości i zmniejszeniu apetytu, białko kolagenowe pomaga organizmowi zachować dodatkowy tłuszcz. Dzieje się tak, ponieważ aminokwasy znajdujące się w kolagenie pomagają zwiększyć gęstość kości. Wraz z wiekiem nasze ciała nie zatrzymują tak dużo tych substancji. Oznacza to, że mamy tendencję do przybierania na wadze i niskiej gęstości kości. Może to prowadzić do zwiększonego ryzyka urazów stawów, a nawet bólu i niepełnosprawności.

Oprócz zwiększenia gęstości kości, kolagen pomaga również poprawić siłę i napięcie mięśni. Oznacza to, że kiedy przenosisz dodatkowy ciężar na kości, mięśnie są teraz silniejsze i mogą poradzić sobie z dodatkowym obciążeniem. Może to zmniejszyć ryzyko kontuzji, poprawiając ogólny stan zdrowia i kondycję oraz prowadząc do zdrowego przybierania na wadze.

Istnieje wiele teorii dotyczących idei, że kolagen może prowadzić do przybierania na wadze. Jednym z najbardziej popularnych jest to, że pobudza wzrost tłuszczu pod skórą. Może to być po prostu spowodowane sposobem, w jaki tkanki łączne, które tworzą skórę i mięśnie, są ściśle ze sobą połączone przez kolagen. Tkanki te mogą ulec uszkodzeniu w wyniku wieku lub nadmiernego wysiłku, w wyniku czego pojawią się rozstępy, a nawet blizny.

Inna teoria mówi, że kolagen przyczynia się do gromadzenia tłuszczu przy braku odpowiedniego poziomu ćwiczeń fizycznych i aktywności. Jeśli zauważysz, że nosisz dodatkowe kilogramy w pasie, powinieneś wziąć to pod uwagę. Problem z tą teorią polega na tym, że nie wyjaśnia, dlaczego doświadczasz utraty wagi, gdy jesteś aktywnie zaangażowany w aktywność fizyczną. Kiedy jesteś nieaktywny, twoje ciało ma tendencję do gromadzenia tłuszczu w celu dostarczenia ci energii. Następnie uwalnia ten zmagazynowany tłuszcz, gdy jesteś aktywny. Dlatego można argumentować, że zdrowy metabolizm jest faktycznym powodem, dla którego w pierwszej kolejności kończysz z nadwagą!

Istnieje wiele innych teorii dotyczących związku kolagenu z przyrostem masy ciała. Jednak ten, który zatrzymuje wodę, to pomysł, że brak kolagenu w ludzkim ciele może przyczyniać się do oznak starzenia. W rzeczywistości nasza skóra składa się zasadniczo z macierzy tkanek łącznych i ta macierz jest tym, co tworzy naszą skórę. Utrata tych tkanek oznacza, że skóra nie jest już tak sprężysta i elastyczna, a tym samym może stracić elastyczność, a tym samym stać się obwisła.

Ponieważ naukowcy nadal badają związek między kolagenem a przyrostem masy ciała, na rynku pojawia się coraz więcej produktów, które promują ideę redukcji tkanki tłuszczowej i promowania zdrowej utraty wagi. Chociaż wiele z tych suplementów jest w stanie poprawić ogólny stan zdrowia, niektóre nie mogą pomóc w określonych stanach, takich jak niezdolność do utraty wagi lub problemy z przepływem krwi na twarzy. Na rynku dostępnych jest również kilka suplementów, które zawierają zarówno kolagen, jak i białko, ale nie można ich bezpiecznie stosować, ponieważ zawierają duże ilości syntetycznych chemikaliów, które mogą uszkodzić wątrobę lub nerki. Jednak tego typu produkty są zwykle niedrogie i można je stosować wraz ze zdrową dietą i regularnymi ćwiczeniami.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *